Thursday, July 12

Oefenrondje

Goed, ik ben dus stom genoeg geweest om te beloven dat ik tijdens de olympische spelen dagelijks op de (lig)fiets naar m'n werk ga fietsen. Aangezien dat 50 kilometer verderop is, leek het me geen slecht idee minimaal eens te proberen wat dat met me zou doen.

Op 29 juni, op m'n vrije dag nog wel, heb ik de fietsschoenen eens aangetrokken en heb ik een poging ondernomen om naar Nieuwegein heen en terug te fietsen. Een vrijdagmiddagborrel leek me een goede reden om 'ns een stukje te fietsen. En als je op je vrije dag uiteindelijk niet op je werk uitkomt, is er ook niet noodzakelijk een man over boord.

Na deze testrun kwam ik tot een paar conclusies
  1. Het is best ver
  2. Het duurt best lang (momenteel minimaal 2.5 uur enkele reis)
  3. Ik kan m'n werk niet vinden op de fiets
1 en 2 verrasten me eigenlijk niet zo, maar voor een plek waar ik al zo'n 5 jaar regelmatig kom, verbaasde het mij fors dat ik er toch nog in slaagde om mijn hoofdkantoor rechtstreeks voorbij te fietsen. Gelukkig kwam ik met een beetje omweg uiteindelijk toch nog op de juiste plek terecht.



Mijn terugweg werkte ongeveer hetzelfde, alleen wist ik mijn huis in Rotterdam dan gelukkig net weer wel terug te vinden (Ik woon daar dan ook al bijna een jaar langer dan dat ik in Nieuwegein werk):



Wat ik wel wat zorgwekkend vind, is  de tijd. Op de heenweg reed ik verkeerd en deed ik er 2 uur en 50 minuten over om uiteindelijk toch  in Nieuwegein uit te komen. Was ik meteen goed gereden dan was het in 2.5 uur makkelijk gelukt.

Op de terugweg wist ik echter waar ik mee bezig was, alleen had ik compleet geen kracht meer in m'n benen. Resultaat hiervan was dat ik er bijna 3 uur en 30 minuten over deed om terug thuis te komen. Als dat zo blijft dan wandel ik pas om half 9 's avonds binnen. Dat was om heel eerlijk te zijn niet helemaal mijn bedoeling. Vingers gekruisd dat dit de komende weken beter gaat.