Monday, July 30

Dag 1 en een excuus voor dag 2

Na een rusteloze nacht met veel regen en onweer en de vraag of ik wel zou moeten gaan fietsen als het zo hard regende, bleek het bij het om 5 voor 6 opstaan alleszins mee te vallen. Het was droog, er waren niet al teveel wolken, alleen waaide het een beetje. Goed, dat kan gebeuren en dat kunnen we hebben dus vol goede moed sprong ik op de ligfiets richting Nieuwegein.


Ruim 52,9 kilometer verder en 2 uur en 18 minuten later stapte ik eigenlijk verrassend fris af in Nieuwegein. Deels met dank aan een forse rugwind, maar ik had me zo'n eerste dag eigenlijk toch wel uitdagender voorgesteld. Het ritueel met het washandje in het invalidentoilet was eigenlijk precies zo onhandig als ik me had voorgesteld, maar goed, er zijn ergere dingen in het leven. Dank aan collega Paul voor de leuke route om te fietsen.

Op weg naar de weg terug reed ik tegen collega Carolien op, die al haar charmes in de strijd gooide omdat ze morgen een lift naar Nieuwegein wilde. Nou ja, eigenlijk vroeg ze het gewoon, maar bij gebrek aan Maaike is er niet heel veel voor nodig om mij voor charmes te doen vallen. Dat betekent helaas wel dat ik morgen niet naar Nieuwegein kan fietsen. Nou ja, het kan vast wel, maar met 2 man op een ligfiets wordt misschien wel heel erg een balans-act.

Dus ik ben bang dat ik de spelregels wat moet veranderen. Als ik gehinderd word door knappe vrouwen, zieke katten, een Zweeds bikini-volleybal team, regen of wat nog meer leuk danwel ernstig genoeg is om mij van het fietsen af te houden dan ga ik m'n uiterste best doen die dagen nog in te halen. De week na de olympische spelen ben ik in ieder geval vrij, maar als we in die week nog niet aan de tien keer heen en weer komen dan ga ik als ik begin september terug kom van m'n vakantie weer gewoon vrolijk verder.

Met de rustdag in m'n achterhoofd en af en toe vol wind tegen begaf ik me weer vlot richting huis. (valt ook op een ligfiets nog vies tegen). Note to self:"Niet op wegen fietsen zonder beschhutting als er veel wind staat). M'n GPS logger mist een stukje omdat ik hem vergeten was aan te zetten, maar op de terugweg zag mijn route er uit als http://app.strava.com/activities/15524935 met nog een stukje verder naar Nieuwegein. De uiteindelijke tijd was ongeveer 2.5 uur en voor vol wind tegen viel me dat eigenlijk niet mee.

Hopelijk wordt dit verhaal woensdag vervolgd. Dan hoop ik ook wel dat het onweer dat beloofd wordt een beetje meevalt.